شرکت تدبیر افزار پشتیبان تک
support@toptec.ir
021-44863498
باشگاه مشتریان
معمولا یک نرم افزار باشگاه مشتریان حرفه ای شامل مجموعه ای از امکانات و قابلیت ها است که هر دسته از این امکانات برای دست یابی به هدفی خاص طراحی شده است.
• مجموعه امکانات امتیاز دهی یا اعتبار دهی
• مدل های مختلف نحوه استفاده مشتریان از امتیاز یا اعتبار
• مدل های مختلف تبدیل امتیاز به اعتبار و استفاده از آن
• مجموعه امکانات مربوط به گزارش گیری از انواع باشگاه مشتریان و بانک اطلاعاتی مشتریان
• مجموعه امکانات مربوط به تحلیل رفتار مشتری بر اساس پارامتر های موجود
• مدل های مختلف طراحی و ایجاد آفرها و ایجاد کمپین های تبلیغاتی
• روش های متنوع بازاریابی مستقیم و غیر مستقیم توسط مشتریان و بازاریاب ها
• استفاده از بسترهای ارتباطی مختلف جهت اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مشتریان عضو
• استفاده از بستر های متنوع شبکه های اجتماعی جهت تبلیغات و جذب مشتریان جدید
در یک نرم افزار باشگاه مشتریان حرفه ای و کامل سعی شده است تا با استفاده از تجربه راه اندازی باشگاه مشتریان در کسب و کار های مختلف تمامی امکانات و ابزار لازم به منظور طراحی یک برنامه وفاداری کار آمد برای هر کسب و کار فراهم باشد. اما استفاده از همه این امکانات بصورت همزمان مانند این است که برای رسیدن به مقصد بخواهید بصورت همزمان از 4 وسیله نقلیه استفاده کنید !!!
ابتدا باید هدف خود را از راه اندازی باشگاه مشتریان مشخص کنید و بر اساس هدف گذاری ها و اولویت های کسب و کار خود اقدام به طراحی و پیاده سازی باشگاه مشتریان منحصر به فرد خود کنید. در ادامه به مدل های مختلف راه اندازی باشگاه مشتریان و برنامه های وفادار سازی مشتریان اشاره می کنیم.
در این مدل از باشگاه مشتریان شما مدلی از برنامه وفاداری را طراحی می کنید که برپایه سیستم امتیاز دهی است، با این تفاوت که بجای اینکه مشتری با رسیدن به امتیازی خاص از منافع مشخصی (برای یکبار) استفاده کند، می تواند به میزان افزایش امتیاز خود و با رسیدن به سطوح امتیازی بالاتر در سیستم مشتری مداری شما، از منافعی بصورت دائم برخوردار شود.
یکی از بزرگترین مزایای این نوع از باشگاه مشتریان این است که مشتری بصورت دائم با برنامه وفاداری شما درگیر خواهد بود و برای استفاده از منافع دائمی بیشتر و رسیدن به سطوح بالاتر در سیستم مشتری مداری شما تلاش خواهد کرد.
یکی دیگر از مزایای این سیستم وفادار سازی مشتری این است که به دلیل دائمی بودن منافع، مشتری می داند مادامی که مشتری شماست از منافع آن سطح از وفاداری برخوردار است و ارتباط مشتری با شما تداوم بیشتری خواهد داشت.
راه اندازی باشگاه مشتریان بر اساس کارت های لویالتی (کارت های وفاداری) با عنوان برنز، نقره ای، طلایی، پلاتینیوم و ... بر همین مدل از برنامه وفاداری شکل گرفته است.
این مدل راه اندازی باشگاه مشتریان برای کسب و کار هایی ایده آل است که نیاز به محصول یا خدمات آن در مشتری وجود داشته باشد.
در این مدل از برنامه وفادار سازی مشتری، شما تعهدی را برای مشتری ایجاد می کنید و با مشتری توافق می کنید که در صورت انجام این تعهد حاضرید مزایا و امکانات ویژه ای را برای او در نظر بگیرید.
برخی از اهداف سیستم وفادارسازی مشتریان یا همان باشگاه وفاداری مشتریان عبارتنداز:
• بازگشت مشتریان جدا شده
• افزایش ارزش ایجاد شده برای مشتریان
• حفظ مشتریان کنونی و جلوگیری از ریزش مشتریان
• افزایش فروش از طریق مشتریان کنونی
• ایجاد مزیت جدید در برابر رقبا
• تحلیل رفتار مشتریان کنونی
• تعیین میزان اثربخشی فعالیتهای مارکتینگ
• سهولت در ارتباط با مشتریان
• افزایش کیفیت و ایجاد تمایز در ارائه خدمات به مشتری
• استفاده بهعنوان ابزار تبلیغاتی اثربخش
• ایجاد ارزش و ایجاد جذابیت برای جذب مشتری جدید